Kategoriat
Tapahtumat

Hyvinvointi-ilta pe 5.5

Suosittu hyvinvointi-ilta tulee uudelleen!

Saimme maaliskuun illasta kiitosta, että järjestetään hyvänmielen ja hyvinvoinnin teemalla kivaa rentoa tekemistä ja yhdessäoloa, niinpä jatkamme järjestämistä!

Toukokuun saa siis aloittaa kanssamme panostaen kauneuteen, hyvinvointiin ja terveyteen. Valitse kiinnostaako sinua enemmän kauneus vai ravitsemus ja liikunta, tai tule viihtymään koko illaksi. Kaikille haluakkaille on mahdollisuus käydä kehonkoostumusmittauksessa (ilman lisäkuluja) ja saada analyysi tuloksista. Tämä on oikein kiva tapa seurata kehonkuntoa, mikäli olet vaikka aloittanut elämäntapamuutoksen tai haluaisit aloittaa. Miksei myös välitarkistuksen omaisesti kävisi vaa’alla, ihan kuten muutenkin terveyttä seurataan.

Ohjelma:

klo 16-18: kasvohemmotteluhetki sisältäen kehonkoostumusmittauksen ja analyysin, sekä terveellisiä tarjoiluja 10€

Klo 17.30-19.30: Smoothie bowl keittiö sisältäen kehonkoostumusmittauksen ja analyysin, sekä asahi iltavetreytyksen (30 min) 15€

Kasvohemmotteluhetkessä saat tehdä omille kasvoillesi täydellisen kasvohoidon laadukkailla kasvipohjaisilla Herbalife Skin sarjan tuotteilla. Hemmottelemme ihoa myös ravinnolla sisäisesti nautittuna.

Smoothie bowl keittiössä teemme yhdessä kauniita, omannäköisiä pirtelömaljoja, keskustelemme ravitsemustottumuksista ja nautimme toistemme seurasta ja maukkaista smoothie bowl annoksista.

Hyvinvointi-iltaan on kiva tulla ystävän kanssa, ja tarjoammekin pienen edun ystävän mukaan kutsujalle; oma osallistumismaksusi puoleen hintaan. Muista varata paikkasi hyvissä ajoin, paikkoja on rajallisesti!

Teidät toivottaa tervetulleeksi Johanna, Irmeli, Outi ja Anne

Ilmoittaudu omalle tutulle järjestäjälle tai studioryhti (at) gmail.com

Kategoriat
Tapahtumat

Hyvinvointi-ilta

Hyvinvointi-ilta 24.3.2023

Tervetuloa hyvinvointi-iltaan perjantaina 24.3.2023 Vihdin kirkonkylälle Taidetalo Siirilään🥳🥳

Teemme koko iltapäivän maksutta kehonkoostumusmittauksia, ja tarjolla on terveellisiä Herbalife Nutrition tarjoiluja🍓🫐🥂
Ihanaan, rentouttavaan kasvohemmotteluun on kaksi ryhmää. Ilta päättyy asahi terveysliikunta tuntiin.

Ole nopea ja varaa paikkasi! Kasvohemmotteluun ja asahiin on rajallinen määrä paikkoja👌🤗 Ilmoittaudu myös maksuttomaan kehonkoostumusmittaukseen, osaamme sitten valmistautua oikeaan määrään tarjoiluja.

Maksu käteisellä (tasaraha), kortti tai mobile pay. Huomaa, kun otat kaverin mukaan saat puolittaa oman osallistumismaksusi!

Lämpimästi tervetuloa viettämään kanssamme rentoa perjantai iltaa hyvinvointiteemalla.🤗🥳💐

T. Johanna, Irmeli, Outi ja Anne🌸
studioryhti (at) gmail.com

Kategoriat
sisäpiiri

Elämäsi Ryhti sisäpiiri

Olemme käynnistäneet Elämäsi Ryhti hyvinvointikanavan Telegramissa.

Elämäsi Ryhti kanavan tavoitteena on jakaa inspiraatiota terveellisestä ja aktiivisesta elämäntavasta ja vinkkejä hyvinvoinnin eri teemoista (säännöllisesti mutta ei päivittäin😉). Kerromme myös Herbalife tuotteista ja panostamme hyvään mieleen.

Jos siis hyvinvointi on sinulle tärkeä teema, sinulla on ehkä jotain tavoitteita, ja kaipaat hyviin valintoihin välillä pientä muistuttelua, tervetuloa sisäpiiriin Elämäsi Ryhti kanavalle.👍🤩 Sisäpiirissä saat myös ensimmäisten joukossa tiedon uutuuksista ja mitä on meneillään.

Lisäksi meitä voi seurata facebookissa ja instagramissa (@studioryhti), missä julkaisemme kenties hiukan harvemmin.

Kategoriat
Tapahtumat

Smoothie bowl keittiö la 9.4 klo 14-16

Seuraava Smoothie bowl hetki maanantaina 2.5.2022 klo 18-20

Keväinen terveellistä elämäntapaa tukeva lauantai iltapäivä on tehty kehonkoostumusmittauksista, ravitsemuskeskustelusta ja kauniiden pirtelömaljojen kokoamisesta.

Okei saatat ajatella, että tästä on ihanuus kaukana kun täytyy astua vaakaan, mutta rehellisesti sanottuna, vaakaan astumisesta voi seurata paljon hyvää, lukemistakin aina löytyy jotain hyvää! Sitäpaitsi palkinnoksi rohkeudestasi pääset herkuttelemaan! 🙂

Ilmoittaudu ja tule mukaan inspiroitumaan, kokkailemaan ja herkutellemaan. Tilaisuudesta maksat vain tarvikemaksun 5€/ hlö. Tapahtuman järjestää itsenäiset Herbalife Nutrition jäsenet.

Tervetuloa!

Kategoriat
Tapahtumat

Keho & mieli la 26.3.2022

Keväinen lauantai Ryhdillä sisältää lempeää liikettä keholle, stressin purkua ja rentoutumista. Osallistu koko päivään tai valitsemallesi tunnille.

Asahi klo 10.30-11.45

Tervetuloa herättelemään kehoa lempeiden Asahi liikkeiden avulla. Liikkeet ovat rauhallisia ja niiden intensiteettiä voi muokata liikkujan lähtökohdista käsin.
Asahi-terveysliikuntatunti jakaantuu viiteen osioon: rentoutus, niskahartia harjoitteet, selän harjoitteet, jalkojen ja tasapainon harjoitteet ja lopuksi hengityksen tasaaminen ja mielen rauhoittaminen.


Äänimalja rentoutus klo 12-13

Äänimaljojen lempeä ääni soi pitkään ja niiden soinnut rentouttavat ja rauhoittavat. Äänimaljojen värähtelyt resonoivat kehomme nesteissä, siten rauhoittaen ja rentouttaen kehoa sekä mieltä.
Sanotaan, että tunnin äänimaljarentoutus vastaa kolmen tunnin unia.

Hinta

Asahi klo 10.30-11.45 erikseen 15€

Äänimalja rentoutus klo 12-13 erikseen 25€

Molemmat tunnit yhteishintaan 30€

Molemmille tunneille tuleville on tarjolla pientä terveellistä välipalaa.


Ilmoittautuminen

Viestillä:

Asahi (tai molemmat tunnit) Johannalle 0442119293

Äänimaljarentous (tai molemmat tunnit) Nellille puhelin 0414852399

tai…

Kategoriat
Uncategorized

Tarjous yksityistunneista

Liikuntapaikkojen sulkutilan vuoksi ryhmäliikunta-aikataulun mukaiset tunnit ovat tauolla. Tarjoamme kuitenkin yksityistunteja laajennettuna pienille yksityisille ryhmille.

Haluamme tukea asiakkaidemme terveellistä, aktiivista arkea. Hyvä ravitsemus ja liikunta, sekä riittävä lepo ja positiivinen ajattelutapa auttaa pysymään terveenä.

Yksityistunnilla voivat liikkua yhdessä perheenjäsenet, ystävät tai työkaverit.

  • Bodybow yksityistunti 50€ (1-4 hlö)
  • Asahi yksityistunti 50€ (1-5 hlö)

Tuntia voidaan painottaa tarpeiden mukaan enemmän kehonhuolto tunniksi tai lihaskunto harjoitteluun.

Varaa suoraan ohjaajalta; Bodybow 0504056520 tai Asahi 0442119293. Tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Kategoriat
kurssi

BodyBow alkeiskurssi

BodyBow -kaariharjoittelu on monipuolinen ja tehokas kotimainen laji. Kaariharjoittelu sopii monen kuntoisille liikkujille, kehittää liikkuvuutta, vartalonhallintaa, tasapainoa ja lihaskuntoa.

Kysynnän vuoksi järjestän kaariharjoitteluun tottumattomille alkeiskurssin.

Ajankohta 25.10- 22.11.2021. Tunnit ovat maanantaisin klo 18-19.

Ryhmä toteutetaan pienryhmänä, jolloin jokaisella aloittelijalla on mahdollisuus saada myös hiukan henkilökohtaisempaa neuvontaa tarvittaessa.

Hinta 75€/hlö (maksutavat)

Ilmoittautuminen on auki Irmeli 0504056520

Kategoriat
asahi

Tämä on asahi tarinani

Hei, olen Johanna ja Asahi ohjaajana toiminut joulusta 2018 alkaen. Innostuin opiskelemaan Asahi ohjaajaksi yrityskummini vinkistä ja omasta mielenkiinnosta kevyempää ja rauhallisempaa lajia kohtaan.

Aiemmin olin ohjannut lähinnä lihaskuntoharjoituksia ja oma liikuntaharrastus pohjasi lenkkeilyyn ja lihaskuntoharjoitteluun. Ongelmana oli kuitenkin jatkuvasti kipeytyvä selkä, ja olin huolissani kuinka pystyisin jatkamaan liikunnan ohjaamista ja harrastamista.

Asahi terveysliikunta sai huomioni liikkeiden lempeyden ja selkärankaan kohdistuvien, tieteeseen perustuvien, täsmäliikkeiden vuoksi. Minusta on aivan ihanaa, että laji on kehitetty Suomessa. Asahi tuntui välittömästi tasapainottavan liikuntaharrastuksiani ja innostuin myös jakamaan Asahin iloa viikkotunneilla.

Magneettikuvassa näkyi laaja välilevytyrä

Tasapainoisempi liikuntatapa ei kuitenkaan enää pelastanut selkääni. Kesällä 2019 magneettikuvassa näkyi laaja välilevytyrä. Jouduin luopumaan lihaskuntoharjoittelusta ja sen ohjaamisesta, saatoin olla vain tsemppari, mutta Asahi piti minut liikkeessä päivittäin. Asahi liikkeet helpottivat kipua ja jäykkyyttä aamuisin, ja tuntien ohjaaminenkin tuntui hyvältä. Jälkeenpäin ajatellen, se että pysyin työssä, pysyin liikuntaharrastusten parissa ja kävin fysioterapiassa, auttoi minua toipumaan nopeasti viimein selkäleikkauksesta.

Mietin kauan jaanko tätä tarinaa. Olen aiemmin ajatellut ettei terveys asiani kuulu kenellekään muulle. Mutta jos voisin kannustaa ja auttaa edes yhtä ihmistä valitsemaan levon sijaan liikkeen, tarinnallani on merkitystä. Olen oman kokemukseni kautta nähnyt elävästi, että liike on lääke. Jos jää sängyn pohjalle makaamaan, tulee hetki hetkeltä kipeämmäksi. Vaikka liikkeelle lähteminen voi olla itkua ja hampaiden kiristelyä, se palkitaan. Olen myös löytänyt itsestäni lääkevastaisen sairaanhoitajan, mutta jos kipu lamauttaa, on se hoidettava lääkkein, jotta pysyy toimintakykyisenä (vaikkakin sitten hieman pääpyörällä).

Pikkuhiljaa keho alkaa avautumaan

Tunneilleni tulee usein ihmisiä, jotka mm. tekevät päätetyöskentelyä, tai ovat muuten saaneet niska-hartia seutua taikka selän aluetta jumiin. Liikkuvuus voi olla rajoittunut ja eri liikkeissä tulee herkästi kiputuntemuksia. Ensimmäisten harjoittelutuntien jälkeen voi olo tuntua jopa inhottavalta, mutta pikkuhiljaa keho alkaa avautumaan, liikkuvuus paranee, lihakset rentoutuu ja kiputilat hellittää. Säännöllinen harjoittelu tuo takuulla tuloksia.

Yritän aina muistaa tunnilla kertoa, ettei liikkeitä ole tarkoitus tehdä kiputuntemukseen saakka. Asahi liikkeiden tulee tuntua lempeiltä, pumppaavilta venytyksiltä, nivelten ja lihasten annetaan liikkeen ja hengityksen avulla rauhassa vetreytyä.

Asahi tarjoaa mielenrauhaa

Käytämme keuhkojen kapasiteettia hyvin rajallisesti perusarjessa. Stressaantunut ihminen hengittää hyvin pinnallisesti ja ajatukset poukkoilevat jatkuvasti asiasta toiseen. Hengitysharjoitukset, mielikuvaharjoitukset ja hiljentyminen liikkeeseen, tekee Asahi tunnista rauhoittavan ja voimaannuttavan kokemuksen. Näitä rauhoittumisen kokemuksia tulisi olla jokaisen arjessa. Mitä kiireisempi arki, sitä enemmän rauhoittumisen ja hiljentymisen hetkiä tarvitaan.

Olen kiitollinen avusta, jota asahi on tuonut henkilökohtaisesti minulle, sekä palautteista, joita asahi asiakkaani ovat kertoneet.

Liikkeen ilosta, Johanna

Asahin virtaava liikesarja auttaa minua valmistautumaan tuntiin, herättää kehon aamuisin ja auttaa keskittymään juuri käsillä olevaan hetkeen.
Kategoriat
Tapahtumat

Syyskauden avaus

Seitsemän vuotta takana Veikkoinkorvessa! Haluamme juhlistaa sitä liikuntatapahtuman merkeissä, joten päätimme järjestää Syyskauden avaus -tapahtuman sinulle täysin maksutta!

Tutustu siis Studio Ryhdin syksyn tarjontaan liikuntapäivässä lauantaina 18.9.2021 klo 10-14.

Klo 10 BodyBow -kaariharjoittelua

Klo 11 Fit Camp lihaskuntojumppaa

Klo 12 Asahi Health, terveysliikuntaa

Klo 13 Relaxi Lounge, Hengähdyshetkiä

Voit ilmoittautua haluamillesi näytetunneille (kesto noin 30-45min).

Studio Ryhti tarjoaa syyskaudelle monipuolista liikuntaa, sekä ravitsemusohjausta ja erilaisia hoitoja. Tapahtumassa esittelemme toimintaamme ja saat tutustua eri liikuntalajeihin.

Päivän aikana on vain osallistujille räätälöityjä tarjouksia, saat nauttia pientä purtavaa ja vastaamme mielellämme kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Tervetuloa mukaan, Irmeli, Johanna ja Susanna

Johanna, Irmeli ja Susanna
Kategoriat
asahi bodybow fysioterapia lihaskunto Liikunta ryhti taukojumppa venyttely

Ryhtiä niskaan ja hartiaseutuun

Niska-hartiaseudun saa helposti kipeytymään yksipuolisen tai huonon työskentelyasennon vuoksi, tai mikäli on nukkunut huonosti tai huonossa asennossa. Myös stressitilat ovat oivia vetämään hartialihakset jännitystilaan. Hartiaseudun vaivat ovat usealle tuttuja, erityisesti päätetyöskentelyä tekeville.

Hoitona lempeä niveliä ja rankaa pumppaavaa liike oikealla hetkellä voi laukaista jännittyneet lihakset ilman kipulääkkeitä. Tilapäinen lempeä liike ja venyttely voi rentouttaa lihaksia ja poistaa kipuja hetkellisesti, mutta säännöllisellä yksilöllisellä liikuntaohjelmalla, ja panostamalla hyvään työ- ja uniergonomiaan, voit myös ennaltaehkäistä kiputiloja.

Olemme koonneet sinulle pienen vinkkilistan kuinka pitää yllä ja jopa korjata niskan ja hartiaseudun ongelmia.

1. Tee taukojumppaa

Teetkö istumatyötä, etätyötä? Pitkään paikalla oleminen ja istuminen saa usein paikat jumiin. Liike on lääke, pieni hetki useamman kerran päivässä tekee ihmeitä. Työn tauottaminen ja hartiajumppa ovat tärkeässä roolissa niska- ja hartiaseudun hyvinvoinnille, ja ylläpitää ja kohentaa hyvää ryhtiä.

2. BodyBow -kaariharjoittelulla hyvinvointia niska- ja hartiaseutuun

Tutustu uusiin lajeihin ja löydä itsellesi mieluisa tapa, jolla voit säännöllisesti huoltaa kehoa.

Kaaren avulla voit kehittää rangan ja muidenkin nivelten liikkuvuutta, kehittää lihaskuntoa ja keskivartalon hallintaa sekä tärkeää tasapainoa. Lisäksi oman kehon hahmottaminen ja tunteminen kehittyy.

3. Asahi terveysliikunta harjoittelua

Asahi on suomalainen laji, joka on saanut vaikutteita idän tavasta harjoittaa päivittäisiin rutiineihin kuuluvaa terveysliikuntaa. Liikkeet ja liikesarjat perustuvat tieteeseen, ja ylläpitävät kehon hyvää liikkuvuutta, ryhtiä, sekä korjaavat jo alkaneita haasteita. Asahi harjoitteet tehdään niskalle, hartioille ja selän alueelle. Osana harjoituksia on myös tasapainoharjoitteet, hengitysharjoitteet ja mielen harjoitteet. Säännöllisesti Asahia harjoittelevat asiakkaat kertovat, että Asahi on ollut avuksi niska-hartiaseudun hyvinvoinnin edistämisessä. Kun liikkeitä harjoittelee tarpeeksi, on niitä helppo ottaa käyttöön myös kotioloissa.

4. Venyttele

Jumppakeppi on tehokas väline jos haluat kehittää yläselän eli rintarangan liikkuvuutta, samalla se rentouttaa ja venyttää kireitä lihaksia. Venyttelyt voit tehdä rauhallisen lempeän liikkeen avulla tai tuttujen pitkäkestoisien venytyksien kautta. Jumppakepiksi käy esimerkiksi harjanvarsi, kävelysauva tai vaikka pyyheliina. Venytellä pitäisi joka päivä etenkin jos teet istumatyötä. Näin ennaltaehkäiset tämän alueen vaivoja mm päänsärkyä, käsien puutumista sekä kaula ja rintarangan jäykkyyttä.

5. Paranna lihaskuntoa

Olisipa kiva kertoa, että jokin tietty kikka tai taikatemppu suoristaisi ryhdin ja veisi pois ongelmat alueelta. Valitettavasti sellaista ei ole, hyvän kunnon ja hyvän ryhdin vuoksi on usein tehtävä työtä. Hyvä lihaskunto tukee parhaiten hyvää ryhtiä ja säännöllinen harjoittelu takaa parhaat tulokset.

Videon liikkeitä voit tehdä vaikka 2-3 kierrosta, 8-20 toistoa.

Entä jos mikään ei tunnu auttavan?

Mikäli hartiaseudun vaivat ovat toistuvia, etkä yhdistä niitä tekemiisi askareisiin, voit hyötyä fysioterapeutin arviosta ja hoidosta. Vastaanotolla tutkitaan ja tarvittaessa hoidetaan manuaalisesti. Fysioterapeutilta saat ohjausta kuinka ylläpitää hyvää ryhtiä, ennaltaehkäistä ja korjata ryhtivirheitä, sekä harjoitteita kehittämään yläkehon lihastasapainoa. Tavoitteena terve, toimintakykyinen, ryhdikäs keho. Ota yhteyttä